2012. március 28., szerda

Hagymás bucik

Zsuzsi barátnőm sütött nemrég egy csodaszép hagymás veknit, és eszembe is jutott, hogy ezer éve nem sütöttem hagymás kelt tésztát. Pedig az nagyon finom ám! Mivel sok fehér kenyér volt mostanság, így maradtak a bucik. Ehhez kivételesen nem olíva olajat használok - néha én is vétek a saját elképzeléseim ellen - mert az olíva nehezebb és lehúzza a tésztát. De néha belefér :)
Nekem pont 9 darab lett belőle, de ennek az az oka, hogy lecsíptem egy darabot a Kicsinek is gyúrni, és a maradékot vágtam 8 egyenlő cikkre. Lehet 8 darabra is vágni, akkor picit nagyobbak lesznek.
Vigyázat, frissen nem lehet abbahagyni!!! :)




Hozzávalók: 50 dkg BL80-as liszt, kb 3 dl langyos víz, fél zacskó élesztő, 1 kk méz, 2 tk só, olaj, egy fej vöröshagyma

A vöröshagymát apróra vágom és nagyon kis lángos, lassan szép aranyszínűre pirítom a napraforgó olajon. Hagyom kihűlni.

A többi hozzávalóból tésztát dagasztok, és amikor már összeállt, akkor öntöm hozzá a hagymát az olajjal együtt. Jól összedolgozom. Legalább 2 órát kelesztem, de nyugodtan kelhet akár 4-et is.

Kinyújtom, majd 8 cikkre vágom. Ezeket aztán egyenként még sodrófával átnyújtom kicsit.

Majd a háromszög rövid oldalánál behajtom a tészta két csücskét és elkezdem szorosan feltekerni úgy, hogy minden tekerésnél lenyomkodom a tésztát, valahogy így:









 Sütőpapírra teszem a bucikat, éles késsel megvágom a tetejét és kelesztem egy szűk órát. Közben előmelegítem a sütőt 220 fokra és mielőtt betenném a tepsit, teszek egy tál vizet az aljára, hogy jó párás legyen a sütő. A gőztől lesz finom ropogós a buci héja. A tepsire sorjázott nyers bucikat is kenjük meg alaposan vízzel, és sütés közben is egyszer ismételjük ezt meg. Ha kész, rácsra tegyük hűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...