2012. március 27., kedd

A pisztráng nem hal

Mondta Kedvesem nagymamája és abban bizony igaza volt, hogy egyáltalán nem hasonlítható az íze más haléhoz. Pontosabban, nincs is az a hagyományos értelemben vett "halíze". Ráadásul nagyon mutatós tud lenni az egészben sült pisztráng, és az elkészítése is nagyon egyszerű és nem utolsó sorban gyors.
Amikor még Anyukámékkal laktam, minden karácsonykor pisztráng volt az ünnepi vacsora és ezt a hagyományt én is hoztam magammal. Főleg, hogy Kedvesem is szereti ezt a remek ételt. Ami egyébként ritka, mert aki ismeri tudja, hogy nagyon limitált azon ételek száma, amit kedvencei közé sorolhatunk. Nos, a pisztáng, ha nem is a kedvence, de szereti. Ennek ellenére a karácsonyi pisztrángos hagyományt fel kellett függeszteni, mert a Kislányunk nem igazán szerette meg eddig. Legalábbis egészben sütve. Ugyanis a múltkor egy receptben filézett pisztrángról olvastam, így én is kipróbáltam. Az előnye az volt, hogy a Kicsi is megette, vagyis eltüntette az egészet. Hátránya, hogy nagyon macerás, és nem is igazán takarékos. Mit mondjak... nem könnyű kifilézni egy pisztrángot, legalábbis nekem. Pont ma láttam a TV-ben, ahogy Gordon Ramsay kifilézett és szeletekre vágott egy gyönyörű királylazacot, laza 10 perc alatt :) Eszembe jutott közben, ahogy én készítettem a pisztráng filéket :))
Röviden, nálunk hetente megy a pisztráng, néha próbálok "újítani" a fűszerezésen, de még mindig az "Anyukám féle" a legfinomabb :)

Hozzávalók: pisztáng, só, bors, fokhagyma, citrom

A pisztrángokat megmossuk, belül fűszerezzük sóval, borssal, zúzott fokhagymával, majd kis citromlével meglocsoljuk. Olívaolajjal kent tepsibe tesszük, megkenjük a felső oldalát is és 200 fokon 25 perc alatt készre sütjük.

Lehet kísérletezni zöldfűszerekkel, szalonnával stb... nem lehet elrontani :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...