2012. április 17., kedd

Mángoldkosárkában sült mozzarella

Életemben először vettem mángoldot a piacon. Nem is értem miért, talán eddig fel sem tűnt a sok zöld levél között. Az viszont biztos, hogy nem utoljára, mert nagyon kapós volt. Nem is szólva arról, hogy a mángold milyen egészséges és a zöld levelesek közt egy kis változatosság is. Egy jó nagy kazallal vettem 300 pénzért. A nénike ajánlotta, akinél épp vásároltam. Gondoltam, ennyi pénzt megér, hogy kipróbáljuk.
Pár helyen olvastam, hogy érdemes előfőzni, - még párolás előtt is - mert akkor eltűnik az az enyhe kesernyés íze. Hát, nekem ez teljesen kimaradt és nem is éreztük azt a bizonyos kesernyés ízt. Vásárlásnál roppanós, lédús levelű mángoldot válasszunk. Hűtőben zacskóban 2-3 napig friss marad.


Hozzávalók: 60 dkg mángold, 2 tojás, 2 kis hagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, só, zsemlemorzsa, olíva olaj, 20 db mozzarella golyó

Olíva olajon dinszteljük meg a hagymát és a felaprított mángoldot. Amikor kihűlt, adjuk hozzá a tojásokat, sót, zúzott fokhagymát és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható legyen. Kb 6-7 cm-es tallérokat formázzunk, kis mélyedéssel a közepén. Nekem 20 db lett belőle. Kis olíva olajjal megkent tepsire tegyük (sütőpapírt is tettem alá, könnyebb volt a rendrakás :) a kosárkákat, mindegyikbe egy szem mozzarellát ültetünk. 200 fokon addig süssük, amíg a sajt szépen megpirul.
Frissen isteni, de hidegen is addig jártunk rá, míg el nem fogyott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...