2012. április 24., kedd

Spárgás rigatoni gorgonzola mártással

Végre, végre, végre!!! Lassan itt a spárgaszezon! Bár a piacon még nem kapni hazait, azért a spárgarajongók, vagyis én, bekockáztatnak a külhonival is. Sajnos ezen imádatommal egyedül vagyok a családban egyenlőre, de talán a gyerekek is betársulnak idővel mellém. Igazából a Nagyobbik a spárga kivételével megette :)
A rigatonit a Kicsi választotta, de szerintem pennével is finom. Igazából bármilyen kéksajt megteszi a mártásba, de a gorgonzola a lágyabb a kéksajtok között is, mártáshoz inkább ezt használom.
Eredetileg tejszínes alapot akartam készíteni a tésztához, de aztán szembesülnöm kellett a kegyetlen igazsággal: Nincs itthon tejszín! Na ez is ritka. Így besameles alapot kapott a mártás, de így tökéletes lett. A ráérősebbek tűzálló tálban, sajttal megszórva 200 fokon még átsüthetik. Én ezt már nem bírtam kivárni! :)


Hozzávalók:
kb 30 dkg rigatoni, 50 dkg fehér spárga, 15 dkg gorgonzola, 3 dl tej, 2 ek liszt, 5 dkg vaj, só, bors, szerecsendió, olíva olaj

Tegyük fel a vizet forrni a tésztához. Közben pucoljuk meg a spárgát. Legegyszerűbb és leggyorsabb hámozóval, de éles késsel is lehánthatjuk a kemény, külső részét. A végét törjük vissza, amíg fás. Kb 4cm-es darabokra vágjuk fel.Kevés olíva olajon megpároljuk a spárgát, ha szükséges kis vizet is adunk hozzá.

Ha a víz forr, tegyünk bele sót és főzzük ki a tésztát. 9-10 perc alatt készre főzzük, ezalatt elkészítjük a mártást.

Ezalatt egy kis lábosban felolvasztjuk a vajat majd hozzáadjuk a lisztet Vagyis rántást készítünk. Amikor a liszt kissé megpirult felöntjük a langyos tejjel és besűrítjük. Ekkor mehet bele a kockázott sajt, só, bors, szerecsendió. Keverjük össze a spárgával és a kifőtt tésztával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...