2012. június 28., csütörtök

Fokhagymás lepénykenyér vagy kenyérlepény?

Igazából egyik sem. Az alakját tekintve kétségtelenül lapos lett, de mivel ez csak amolyan fejemből kipattant ötlet volt, nem igazán van köze sem az olasz kenyérlepényhez (focaccia), sem pedig az indiai lepénykenyérhez. A történés a következő. Nem volt itthon kenyér, és a joghurtos padlizsán mellé nagyon illett volna egy finom fokhagymás focaccia. Mivel ez utóbbi elkészítése közel sem gyors, hanem inkább hosszadalmas (18 órás kelesztés, majd hajtogatás, kelsztés, sütés), én meg már nagyon éhes voltam, kigondoltam egy olyan fokhagymás csupasz pizzaszerű kenyérhelyettesítő finomságot. Hátránya, hogy gyorsan elfogy, előnye, hogy másnap is finom puha volt - már az az egy árva lepény, ami megmaradt :)

Hozzávalók:
60 dkg liszt, 3 dl langyos víz, 0,5 dl olívaolaj, 1 csapott tk élesztő, 1 tk só

A hozzávalókból tésztát gyúrunk és fél órát kelesztjük.
Kezünkkel vagy sodrófával egy olajozott deszkán ellapítjuk a tésztát, - én meg is fordítottam és ezzel egyszerűen elintéztem a másik oldal beolajozását is - és egyben vagy darabokra vágva sütőpapírra tesszük.
220 fokossütőban kb 20 perc alatt elkészül.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...