2013. február 25., hétfő

Brokkoli krémleves és a 23. cukormentes nap




Nem volt kérdéses, hogy ma leves lesz ebédre - legalábbis nekem. A gyerekeknek azért volt második is, még tegnap este főztem pörköltet nokedlival a család többi tagjának. A gyerekek is nagyon szépen ebédeltek. Már felkészültem rá, hogy a Nagyobbik félretolja a levest, mert minden alkalommal ez történik:
"Anya, ez zöld leves?"
"Igen Kicsim."
"Akkor nem kérem." - és félretolja.
 Ez a párbeszéd ma így hangzott el:
"Anya, ez zöld leves?"
"Igen Kicsim."
"Hmm... - megkóstolja - finom!" :)))
Úgyhogy végül szedtem magamnak is, nem vártam a maradékra és jól tettem, mert nem maradt egy kanállal sem. Szintúgy a nokedli, elfogyott. Már fel is akartam ajánlani valami kis nasit a gyerekeknek, amiért ilyen szépen ettek, de mivel nem is hozták szóba, így elsunnyogtam a dolgot. Egyébként ha szépen megeszik az ebédet, akkor általában nem is jön szóba az édesség. Ez inkább olyankor téma, ha csak tologatják az ételt. Olyankor mindig alkudozunk a Nagyobbikkal, hogy hány kanállal kell még megenni, hogy megkaphassa a finomságot. A Kisebb még jól eszik és nem tud beszélni. Ez az oka, hogy vele még nem kell okoskodni :)

A kihívás napja jól telt. Minden nagyon egyszerű, kivéve a mozgást beilleszteni a napomba. Azért ha letelik ez a hónap, sütök valami édeset. Már gondolkodom rajta, mi legyen az. Az biztos, hogy Kedvesemnek  Szilvás mákos sütit fogok sütni elsőre, mert így ebben a hónapban ő is kénytelen volt nélkülözni az édes ízeket. És ezzel párhuzamosan jön a kelt kakaós csiga a gyerekeknek, mert a Nagyobb már a napokban emlegette. A youtube-on nézelődve találtam is pár nagyon jópofa formázást kelt tésztákhoz. Azt hiszem, kelt tészták nélkül nehezen lennék meg...


Brokkoli krémleves sajtos huszár rostélyossal

Hozzávalók:
50 dkg brokkoli, 1 fehérrépa, 1 sárgarépa, 1 fej vöröshagyma, tejföl (vegánok ezt nyugodtan kihagyhatják, én is gyakran készítem így), petrezselyem, só

A zöldségeket tegyük fel annyi vízben főni, amennyi épp ellepi. Ha megpuhultak, öntsünk le a vízből egy lábasba - ha sűrűnek ítéljük a levest, még mindig könnyebb visszaönteni hozzá. Bormixerrel vagy turmixszal pépesítsük, ha szükséges hígítsunk rajta a félretett zöldséglével. Végül adjunk hozzá kb 1 dl tejfölt és ezzel is keverjük simára.

A huszárrostélyoshoz kevés olíva olajon pirítsuk meg a kenyérszeletek egyik oldalát, majd a pirult oldalára szórjunk sajtot és egy hirtelen mozdulattal dobjuk "pofával" vissza a serpenyőbe. A sajt gyorsan megolvad, de ha pirultan szeretnénk enni, várjunk még egy picit, mielőtt kivennénk.

Egy kis érdekesség: a huszár rostélyos története. Mi nagyon szeretjük, főleg ha egy kicsit megszikkadt már a kenyér, szuper puhává lehet így varázsolni :)


23. nap


Reggeli -  banán, kávé tejjel

Tízórai - alma

Ebéd - brokkoli krémleves sajtos huszár rostélyossal 

Uzsonna - kivi



A kihívás részleteiről Zizi blogján olvashattok.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...