2013. február 23., szombat

Célegyenes, vagyis a 20. nap cukor nékül

El se hiszem, de túl vagyok a hónap 2/3-án. De amit még inkább hihetetlen az az, hogy az édesség nem is hiányzik. Persze szívesen megennék egy finom házi pitét, de mivel nincs, így nem is érzek extra késztetést arra, hogy nekiálljak sütni. Egyébként most már egyértelműen kijelenthetem, hogy csak pozitív következményei lettek az édesség megvonásának. Először is, egyre kevésbé (mostanra pedig  nem) kívánom az édességet - pedig nagy nassoló vagyok ám :) Másodszor, a természetesen édes ízeket, minta felturbózták volna. Legutóbb, amikor céklalevet ittam, szinte már émelyítően édesnek találtam, pedig eddig soha nem gondoltam, hogy túl édes lenne. Harmadszor, sokkal könnyebbnek érzem magam, energikusabbnak, kevesebb alvás is elég. Bár nem váltottam lúgosító étrendre, mégis annak a pozitív hatásait érzem. Persze a cukor erősen savasít, de ennek az elhagyásával már jelentősen sokat tettem az egészségemért. Épp ezért eldöntöttem, hogy ameddig csak tudom, megpróbálom megtartani, amit elérek ez alatt az egy hónap alatt. Nem arra gondolok, hogy végleg száműzöm a cukor minden formáját, mert annyira ismerem magam, hogy az nem menne. Igazából eddig is csak mézet és nádcukrot használtam. Viszont most, hogy az édes extrán édes lett :), kezdem a minimumtól. Visszább veszünk a méz és cukor mennyiségekből. Amit megeszek/megiszok méz nélkül, abba nem teszek. A kávét korábban el sem tudtam képzelni méz nélkül, most pedig kifejezetten megszerettem így. Még egy fontos eredménye volt számomra a cukormentességnek, így több gyümölcsöt eszek. És ez jó :)


Vacsorára gyorsat akartam készíteni, így egy tepsibe szó szerint összedobáltam, amit itthon találtam. Krumplit, hagymát, cukkinit, répát és csirkemellet. Ez utóbbit megfűszereztem egy kis sóval, borssal, grill fűszerekkel. Meglocsoltam olíva olajjal és betettem 200 fokra a sütőbe. Mire a hús megpirult, a zöldségek is bőven átsültek. Én leginkább a zöldeket válogattam. Gyors volt, egyszerű és finom :)
A lilakáposzta fasírt receptjét később pótlom, ugyanis félretettem egy tányérral, hogy lefotózzam, mire kettőt néztem a Kisebb már el be is termelte a naggyát :)))

20. nap


Reggeli - tonhalkonzerv, pirítós, kávé tejjel

Tízórai - céklalé

Ebéd - lilakáposzta fasírt petrezselymes kuszkusszal

Uzsonna - répa

Vacsora - tepsis zöldségek és csirkemell


A kihívás részleteit Zizi blogján olvashatjátok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...