2013. február 11., hétfő

Mézes-csokis köleskása és cukormentes kihívás 8. nap

Hát a tegnapi poszt kimaradt. De vasárnap lévén családi napot tartottunk, és ezzel el is mondtam mindent. Nálunk nagyon nagy hó esett, gyönyörű fehér minden még ma is. Volt szánkózás, hógolyózás, kergetőzés, hóemberépítés, olvasás. Egyszóval igazi feltöltődős családi nap volt :)
Ennek eredményeképp a főzést is extra gyorsra vettem. Azért sikerült megtartani a cukormentességet - kivéve a kicsiknél, ugyanis a Nagyobbik meglátott egy képet a facebook-on Zizinél, és közölte, hogy neki olyat főzzek. Recept még nem volt hozzá, de mivel hamar kiderült, hogy ezt azonnal el kell készíteni, most és ebben a pillanatban, nekiálltam egy külsőre ugyanolyat összehozni, és óriási sikert arattam vele. Olyannyira, hogy ma reggel is ezt kellett főzni. Kislányom hatalmas érdeklődésén felbuzdulva megosztom veletek is a receptet, ami annyira egyszerű, hogy hihetetlen. Igazából sosem hittem magamról, hogy kreatív lennék, de azt bizton állíthatom most már, hogy minden édesanyából előtör a kreativitás, ha a gyerekéről van szó :)

Mézes-csokis köleskása:


Hozzávalók:
1 bögre rizstej (helyette lehet tej, de akár víz is), fél börge kölespehely, csapott tk holland kakaópor, 2 tk méz, tetejére (hogy hasonlítson az eredeti képre :)) mézes-diós müzlit szórtam

Kevés rizstejjel keverjük el a kakaóport. Ha feloldódott, adjuk hozzá a maradék rizstejet is. Tegyük fel főni. Ha felforrt, vegyük le a tűzről és keverjük hozzá a kölespelyhet. Fedjük le és várjunk míg a köles megpuhul. Ha langyos, hozzáadhatjuk a mézet is. Tetejét szórjuk meg valami finommal, pl mogyoró, mandula, vagy jobb híján müzli :)


Egyébként a napok jól telnek, élvezem a sós ízeket. Érdekes, de így méz nélkül, sokkal inkább kijönnek az ételek természetes édes ízei. Ma reggelre hagymás veknit sütöttem. (Na most belefutottam a 9. napba) A pirított hagyma kellemes édeskés íze eddig fel sem tűnt úgy igazán. 

Alma turmix



8. nap


Reggeli - 2 banán, 1 csésze kávé tejjel

Tízórai - almaturmix (alma, joghurt, víz, fahéj, zabpehely - a nem diétázóknak méz)

Ebéd - Tejszínes csirkemell kukoricával és kápia paprikával, hajdina körettel

Uzsonna - ananász

Vacsora - tükörtojás zöldekkel


A kihívás részleteit Zizi blogján olvashatjátok.

Kapcsolódó bejegyzések.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...