2013. február 4., hétfő

Olívás kenyér bazsalikommal és mozzarellával

...avagy mit kezdjünk a maradék pizzatésztával?



Nem ritka, hogy a fiúk pizzát kérnek hétvégén. De aki már kóstolt igazi házi sütésű pizzát, az biztosan megérti. 1 kg liszt alatt már nem is dagasztom be a tésztát és általában el is fogy. Ha nagyobb az összejövetel, vendégeket is kínálunk, akkor inkább többet készítek, nehogy szégyenben maradjak a mennyiséget illetően. Ilyenkor mindig marad a tésztából. Ezt van, hogy elteszem a hűtőbe, és másnap kisütöm, de sokszor inkább felhasználom valami másra. A fantáziámra bízom magam, megnézem mi van a hűtőben, és készítek belőle valami újféle pékárut :)
A fényképek már felszaporodtak a gépemen, ebből már egy külön "Finomság maradék pizzatésztából" címmel külön oldalt nyithatnék. Természetesen ha nem marad, és tetszik a recept, akkor készítsünk új tésztát :)
Most éppen cukormentes napokat tartok, de azért egy-két más receptet, ötletet is fel fogok tenni, az már csak az én szívfájdalmam, ha nem ehetek belőle...

Hozzávalók:

maradék pizzatészta, olíva bogyó, mozzarella sajt, friss bazsalikom levél


Az elkészítése a maradéktól kezdve rémesen egyszerű. Bő ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, elrendeztem rajta az olíva bogyót, mozzarella sajtot és friss bazsalikom leveleket. Végül pedig a úgy hajtottam fel, mint a bucikat szoktam. (Ezt itt megnézhetitek.) Megkentem vízzel és ment is a 200 fokos sütőbe. Remélem, ízleni fog :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...