2013. február 3., vasárnap

Újévi tisztogatás

Tegnap este futottam bele Zizi Februári cukor- és édességmentes kihívásába. Vettem egy nagy levegőt és elhatároztam, hogy belevágok. Kicsit megkésve, hiszen már 3-a van, de nagyon kemény elhatározással vetem magam a témába. Így a bejegyzések is rendhagyóak lesznek picit, mert a receptek mellé saját tapasztalataim is megosztom a diétával kapcsolatosan.
Azt már Zizi lapján is előrebocsátottam egy hozzászólásban, hogy az ételekkel nem lesz gond, de a kávéfüggőségem nehéz lesz kordában tartani... főleg, hogy mézzel és tejjel szeretem. Szóval a reggeli első kávéról egyszerűen nem tudok lemondani. Ezzel a - remélem, kis - csalással vágok a cukormentes hónapba. Ennek jegyében ma már méz nélkül, pici tejjel ittam a reggeli feketét. És őszintén megmondom nem is volt rossz :)
Kedvesem kételkedik benne, hogy végi tudom csinálni, ugyanis szerinte édességfüggő vagyok... az lennék? Talán egy picit :))) De így most vele külön fogadást kötöttünk. Ha kibírom cukor, méz és bármiféle édesség nélkül két hétig, akkor ő megeszik egy tányér bármilyen ételt, amit elé teszek. Akik ismerik Őt tudják, milyen nagy áldozat. Ugyanis Kedvesem imádja a főztöm, de alapanyagok tekintetében elég válogatós... már szinte látom magam előtt, ahogy elcsipeget egy tányér brokkoli fasírtot, vagy bekanalazza a karfiol krémlevesem :))))
Szóval a tervem a következő. (Azért írom, hogy tervem, mert sajnos a rendszeres posztolást a kicsik miatt sokszor nem tudom betartani, de az elhatározásom most ezen a téren is erős lesz) Minden nap megosztom Veletek, hogy
- milyen hangulatban telik a diéta
- hogyan bírom a cukormentességet - most azt gondolom, hogy nem lesz gond, de nagyon szeretem az édességeket :(
- milyen pozitív hatásai lesznek az egészségesebb életmódnak - mert BIZTOS vagyok benne, hogy lesznek
- recepteket és ételeket, amiket a kihívás alatt eszem - ezeket nyilván utólag, de nem lesznek bonyolultak azt előre ígérhetem, hiszen emellett a gyerekeknek és Kedvesemnek is főzök majd
- és minden mást, ami ehhez kapcsolódóan eszembe jut majd - az étkezésen kívül nálam a mozgás is bejátszik, ugyanis a Kisebb még mindig taxinak gondol engem, így 3 év babacipelés után a derekam mostanra teljesen felmondta a szolgálatot

Ha van kedvetek, kapcsolódjatok be Zizi versenyébe. Minden esetre én mindenkit arra buzdítok, hogy így vagy úgy, de vegyen részt a kezdeményezésbe. Gondoljátok végig, mi az amivel hozzájárulhatnátok saját és családotok egészségéhez, miről kellene és tudnátok lemondani. Ha nem megy drasztikusan, sebaj! Kezdjétek egy kicsivel, és meglátjátok, minden nap könnyebb lesz még egy picit hozzátenni :)

Sok sikert és kitartást Mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...