2013. május 5., vasárnap

Kókuszos eperturmix zabtejjel



Így vasárnap reggel egy könnyű, gyors ötletet hoztam. Nem is nevezném receptnek, mert biztosan sokan készítetek turmixokat otthon, akár eperrel, akár más gyümölccsel.
A jóidővel együtt megérkezett az eper is, a piacokon már egész elfogadható áron kapható. A magyar eper még mindig borzasztóan drága, de nemsokára annak is eljön az ideje. Akkor bele is vághatunk  majd a finomabbnál finomabb eperlekvárok elraktározásába :)
Már nagyon régen nem tudtam venni, de most volt a piacon kókusz. Nem az egész kókuszdióra gondolok - azzal sajnos már sokszor megjártam :( - hanem igazi kókuszra. Ezt nem apróra reszelve árulják, mint a boltit és az illata sem hasonlítható ahhoz. Szerintem nem is drága (4000 Ft körül mozog kilója), és garantált az igazi kókusz élmény :)
Sajnos az utóbbi években a tejet teljesen el kellett hagynunk az étrendemből. Most nem a főzésre gondolok - bár ott is jócskán csökkent a tejjel készült ételek száma és gyakorisága - hanem a friss tej fogyasztására. Azért írom, hogy "sajnos", mert nagyon szeretem a tejet. Azonban búcsút kellett intenünk egymásnak, mert nem tesz jót a gyomromnak. Ez a "tünet" csak az utóbbi kb 8-10 évben jelentkezett. Nem tudom, hogy nálam változott e valami, vagy a tej már nem az a minőség mint gyerekkoromban, de tény, hogy amíg 10 évvel ezelőtt reggelire simán megittam 1 liter tejet, mostanra egy decitől is rosszul vagyok. Én inkább afelé hajlok egyébként, hogy a tej minősége romlott sokat és én ennek tudom be azt a sok tejellenes felhívást is, ami mostanában annyira elterjedt. Ezért - és mert nagyon jó áron tudtam venni - került most a turmixba zabtej. Egyébként ez az ital nagyon finom, tökéletes helyettesítője a tejnek, főleg turmixokban. Mivel édeskés ízű, leginkább ilyen ételekhez, italokhoz tudom elképzelni. Sajnos, árát tekintve háromszor annyiba kerül, mint egy liter tehén tej, ezért sokan - mi is - nem tehetik meg, hogy napi szinten ezt fogyasszák. Néha azonban előfordul nálunk is, főleg ha belefutunk egy jó kis akcióba :)

Hozzávalók:
  • 250 g friss eper (na jó, azért télen a fagyasztott eper is megállja a helyét :))
  • zabtej (annyi, hogy ízlésünknek megfelelő állagú turmixot kapjunk)
  • egy marék kókusz
  • 1 banán - opcionális, ha nem csak két étkezés között fogyasztjuk, hanem inkább laktatóbb italra vágyunk banánnal dúsíthatjuk az italunkat
Elkészítés

A hozzávalókat turmixoljuk össze :)))





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...