2013. augusztus 5., hétfő

Hurrá, nyaraltunk! - ... és vittünk egy kis juhtúrós pogit is

Nyaralni voltunk. Az első közös nyaralás a gyerekekkel. Már tavaly is terveztük - csak akkor a költözés közbeszólt - de idén végre elmentünk nyaralni. Szuper volt, csodálatos, felhőtlen! A gyerekek borzasztóan élvezték - a Nagyobbik azóta is minden nap a "Hahózós nénihez" (= Tihanyi visszhang, női szobor)  akar menni - mi pedig fáradtabbak vagyunk, mint valaha. De aki volt már nyaralni egy 2 és egy 4 éves kicsivel, az tudja miről beszélnek. És azt is tudja, hogy ez milyen édes fáradtság, mert egy mosolyuk mindennél többet ér, még akkor is, ha nap végén mi is úgy dőltünk ki, mint akit leütöttek. Persze volt habzsi-dőzsi, nekünk sok finom kávé, nekik sok finom fagyi. Játszótér, hajókázás, visszhang, állatkert, minden amihez kedvük volt. És ha nekik kedvük volt, akkor nekünk is :)
De mi köze is ennek a pogihoz? Hát csak annyi, hogy nyaralás előtt vettem egy vödör juhtúrót, ami nem kevesebb, mint egy kilós volt. Azt hittem, több fogy majd és a felét nem is magunknak, de aztán itt maradt. Elvinni nem akartam, gondoltam jó lesz az útra egy kis juhtúrós pogácsa. Ilyet még nem sütöttem, de felhasználva az eddigi legtutibb pogácsa receptem, addig pakoltam a hozzávalókat, míg jónak nem ítéltem a tésztát. És jó is lett. (Kivéve a képet... de mentségemre szolgáljon, indulás előtt voltunk :)


 Hozzávalók
  • 350 g juhtúró
  • 300 g joghurt
  • 100 g vaj
  • 100 g kacsazsír
  • 800 g liszt
  • 40 g friss élesztő
  • 2 tk só
  • 200 g reszelni való sajt

Elkészítés

Először is a joghurtot hagyjuk felmelegedni szobahőmérsékletűre, vagy segítsünk rá a tűzhelyen. A lisztet szitáljuk egy tálba, a közepébe kanalazzuk a joghurtot, és morzsoljuk el rajta azt élesztőt. A élesztőt keverjük el kevés joghurttal és futtassuk fel. Adjuk hozzá a vajat, zsírt és sót is (érdemes kóstolni, mert a juhtúró sem egyformán sós). Dagasszunk belőle tésztát. Ha van gépünk, ilyenkor jól jön, főleg ebben a nagy melegben. Őszintén bevallom, kézzel nem is állnék neki... de természetesen annak sincs akadálya.



Ha kétszeresére kelt a pogi tésztánk, nyújtsuk ki ujjnyi vastagságúra. Szórjuk meg a sajt felével, és tekerjük fel mint egy bejglit. Nyújtófával lapítsuk ki a "bejglit", gondolatban harmadoljuk a tésztát és két oldalról hajtsuk be. Így három rétegű lesz - illetve a tekercselésnek köszönhetően sokszor három. Aki nem szereti a sajtot - van ilyen? :) - az nyugodtan megkenheti vajjal is a tekercselés előtt, így is leveles lesz majd a végeredmény. Már csak ki kell nyújtanunk és szaggatnunk. Én kb másfél ujjnyi magasra nyújtottam és egy 4 cm-es formát használtam. Mielőtt pogácsákká apróztam volna, megkentem kevés tojással és megszórtam a maradék sajttal. Ha nem törekszünk rá, hogy minden egyes pogácsa szabályos kér legyen, akkor nem lesz sok leeső darab. Egyébként nyugodtan össze lehet a maradékot gyúrni, finom lesz, csak kevésbé leveles. 

Tegyük félre pihenni a pogikat (nekem ebből a mennyiségből 3 gáztepsi lett, vagyis 84 db - érdemes felezni a mennyiséget), közben melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Kb 20 perc múlva - télen lehet 30 is - toljuk a tepsiket a sütőbe és süssük aranysárgára. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...