2013. augusztus 7., szerda

Mediterrán ebéd - kedvenceim pipihusiba bugyolálva



Ritkaság jön, legalábbis nálam ritkaság. Husi. Nagyon kevés húst fogyasztunk, és akkor is inkább csirkét vagy halat. Semmilyen elvi oka nincs, egyszerűen csak nem kívánjuk. Biztosan Ti is észrevettétek, mennyit változik az ember ízlése élete során. Mondjuk sosem voltam egy "ragadozó" típus, a hús mindig is háttérbe szorult nálam. Anyukám sokszor elmesélte, milyen rossz evő voltam kislányként. A rántott húst először iskolában ettem meg, harmadik osztályos koromban. (A délutános tanítónénink könyörtelen volt, ha az ebédről volt szó. Mindent meg kellett enni, addig ki sem mehettünk az udvarra. Szerencsére volt még egy hasonlóan jó étvágyú kislány az osztályban, így sosem unatkoztam az ebédlőben, amíg a többi gyerek kint szaladgált. Ketten ültünk ott, míg be nem zárt a konyha és a konyhás nénik megsajnálva elküldtek: "majd azt mondjuk, megettétek"... hiába, ha nem ízlett, én ugyan meg nem ettem:) Anyukám azt mesélte, hogy csak rágtam, rágtam, rágtam, forgattam a számban a már pépesre és íztelenre rágcsált husit... és akkor ő megsajnált és azt mondta: "Eszterke, kiköpheted" :D Hát nálunk is a helyzet. Próbálkozom a gyerekekkel, mindent bevetek, hogy megszeressék az új ízeket. Viszont ha nem megy, akkor nem erőltetem. Kedvessel már más a helyzet. Ő már elég öreg, hogy elviselje, ha olyat kell megkóstolnia, ami nem szívügye. Ha pl fogadunk, én minig ugyanazt kérem: ha nyerek, tíz kóstolás. Lehet én is könyörtelen lennék? Nem hiszem. Mindig megsajnálom, ahogy azokkal a hatalmas kék szemeivel rám néz. De azért vannak sikersztorik is! Irtóra büszke vagyok, hogy 35 évesen sikerült olyan padlizsánt készítenem, ami nem csak ízlett, de felkerült a rendszeresen főzhető ételek listájára :D 
Ennyi bevezető után - aminek csak közvetetten volt némi köze az ebédhez - jöjjön a recept. A köret természetesen az imént említett padlizsán. Ami annyira egyszerű, hogy akár képről is el lehetne készíteni. A hús csirkemell, természetesen a kedvenc hozzávalóimmal megtöltve. Ha nyár, akkor nem is lehet más mint szárított paradicsom és bazsalikom. Ez a kettő mindent visz! (Annak idején meg is fordult a fejemben, hogy Méz és Bazsaliom lesz a blog neve) Nálunk nincs olyan, hogy nincs bazsalikom. És mostanában ez igaz az aszalt paradicsomra is. (De azért sikerült pont úgy vágni a húst, hogy ez ne látszódjon benne... ) Annyira finom és sok-sok ételbe felhasználható: tésztába, kenyérbe, szendvicskrémbe, pizza tetejére, szendvicsbe. Az íze is különleges, elég pár darab, hogy feldobjon egy hagyományos paradicsomos tésztaszószt.




Hozzávalók:

  • 2 csirkemell 
  • 125 g mozzarella
  • 1 marék bazsalikom
  • 8-10 db aszalt paradicsom
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj (vagy ha az aszalt paradicsom olajban volt, annak az olaja)
  • bors
  • 2 padlizsán
  • fűszerek (só, bors, petrezselyem, oregánó, rozmaring)
  • olívaolaj



Elkészítés

A csirkemelleket vágjuk ketté és éles késsel "szúrjunk" egy lyukat óvatosan a vastagabbik felébe, hogy mint egy batyut megtölthessük. Sózzuk, borsozzuk és tegyük félre.

A mozzarellát, aszalt paradicsomot, és bazsalikomot vágjuk apróra. Keverjük össze, fűszerezzük, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát is. A husit töltsük meg vele és hústűvel vagy fogpiszkálóval rögzítsük - vagy mindkettővel, ha nem akar megmaradni :)

Forrósítsuk meg az olajat egy serpenyőben, fektessük bele a husikat és süssük mindkét oldalát aranybarnára, majd fedő alatt süssük készre. Így a vastagabb részeken is jól átsül a hús.

Amíg a husi elkészül, készítsük el a köretet. A padlizsánt karikázzuk fel, fűszerezzük meg (mindenki ízlés szerint, én a fenti fűszereket használtam) és forró olajon süssük aranybarnára mindkét oldalát. A padlizsán végtelen mennyiségű olajat képes magába szippantani. Éppen ezért csak kevés olajat tegyünk a serpenyőbe és a padlizsánt csak akkor tegyük bele, ha már forró az olaj. Mielőtt megfordítjuk pici olajat locsolhatunk a másik oldalára is. Jóó, ha van olajszórónk (nekem sincs), azzal könnyebb adagolni ilyen esetekben.

Itthon leledzett zöldségekből (lollo saláta, paradicsom, uborka, lilahagyma, bazsalikom) rögtönöztem egy kis friss salátát is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...